علیرضای مامانعلیرضای مامان، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره
محمدرضای مامان محمدرضای مامان ، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره

منو جوجه هام

وضعیت پسری ما تو این هفته

1394/1/12 18:16
نویسنده : مامانی
164 بازدید
اشتراک گذاری

کودک شما چگونه تغییر میکند؟

اكنون طول بدن كودك شما بیشتر از 29.2 سانتی متر و وزن او بیش از 450 گرم است. پوست او قرمز و چروك خورده است. رگهای خونی در ریه او در حال رشد هستند تا او را برای تنفس آماده كنند. او عمل بلعیدن را انجام می دهد اما در اغلب كودكان اولین خروج مدفوع پس از تولد صورت می گیرد. صداهای بلند (از قبیل صدای پارس سگ یا جاروبرقی) در داخل رحم شنیده می شوند اما كودك شما را آزرده نمی كنند و حتی موجب آشنایی او با این صداها نیز می شوند به نحوی كه او پس از زایمان از این صداها نخواهد ترسید. در عین حال مراقب صداهای خیلی بلند كه حتی گوش شما را آزار می دهد باشید.

شما چگونه تغییر میکنید؟niniweblog.com

 اگر در سه ماهه اول دچار سردرد می شدید این سردردها احتمالا كمتر شده اند. در واقع برخی از خانمها در اوایل دوران حاملگی دچار سردرد می شوند كه علت آن می تواند تغییر میزان هورمونها در بدن، تغییرات سیستم گردش خون و یا گرفتگی سینوسها باشد.

شما ممكن است در دوران حاملگی ورمهای كوچكی را خصوصا در قسمت قوزك پا و پاها مشاهده كنید. این تورم به علت تغییر در تركیب شیمیایی خون (كه موجب ورود خون به بافتها می شود) و همچنین بزرگ شدن رحم (كه به سیاهرگهایی كه خون را از اندامهای تحتانی شما به سمت قلب می برند فشار وارد می كند و در نتیجه سرعت جریان خون در پاهای شما كاهش می یابد) رخ می دهد. این ورمها در پایان روز و همچنین در فصل تابستان شدیدتر هستند. بدن شما پس از زایمان میزان مایع اضافی را دفع می كند و به همین دلیل در چند روز اول پس از زایمان ممكن است  بیشتر عرق كنید. در همین حال هرگاه می توانید دراز بكشید و پاهای خود را بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید، هنگام نشستن پاهای خود را به حالت كشیده قرار دهید، از نشستن بدون حركت به مدت طولانی خودداری كنید، یك تمرین ورزشی منظم داشته باشید تا سرعت جریان خون را در بدن خود افزایش دهید و جورابهای مخصوص حاملگی بپوشید. ممكن است وسوسه شوید كه مایعات كافی مصرف نكنید! اما شما باید مقادیر زیادی آب بنوشید و شاید جالب باشد اگر بدانید این كار به جلوگیری از تورم اعضای بدن شما كمك می كند. دقت كنید كه در صورت مشاهده ورمهای حاد یا ناگهانی در دستها یا صورت فورا با پزشك یا مامای خود تماس بگیرید زیرا این حالتها ممكن است نشانه یك وضعیت حاد و وخیم دوران بارداری به نام پره‌اكلامپسی یا مسمومیت حاملگی باشند.

فعالیتهای این هفته

یك نامه برای كودك خود بنویسید: شما و نوزادتان از این یادگاری برای سالهای سال نگهداری خواهید كرد. به ندای قلبتان گوش دهید و الهام بگیرید. اگر برای آغاز نامه تان به كمك احتیاج دارید می توانید از این ایده ها كمك بگیرید:

- احساسات خود را برای كودكتان شرح دهید و بگویید از اینكه می دانید او در درون بدن شما رشد می كند چه احساسی دارید.

- روزی را تصور كنید كه وقت خود را با كودكتان سپری خواهید كرد. در آن روز چه می كنید؟

- امیدها، رویاها و آرزوهایتان را برای كودكتان بنویسید.

- مادر بودن برای شما چه معنایی دارد؟ تعریف شما از یك مادر خوب چیست؟

اگر با نوشتن راحت نیستید یا نامه نوشتن برایتان دلچسب نیست؛ صدایتان را ضبط كنید، نقاشی كنید یا از زمانهای مختلف حاملگی یادگاریهای جمع كرده و یك جا نگهداری كنید.

رژیم غذایی

 کنترل وسوسه خوردن غذاهای بی فایده در مواقعی که هوس خوردن غذاهایی مثل چیپس، کیک، غذاهای حاضری و شکلات را دارید، سخت است. سعی کنید غذاهای ناسالم را کلا از رژیم غذایی خود کنار بگذارید اما اگر بعد از 2 یا 3 روز خسته شدید از غذاهای جایگزین زیر استفاده نمایید که هوس شما را بدون افزودن کالری بیش از حد برطرف می سازد.

چوب شور به جای چیپس سیب زمینی

همبرگر کوچک به جای چیزبرگر

نوشیدنی های حاوی عصاره میوه به جای نوشابه

بیسکوئیت های دارای شکلات کم چرب به جای بیسکوئیت های شکلاتی چرب

شکلات های بسته ای و قالبی کوچک به جای قالب های بزرگ شکلات

پیتزای خانگی با سبزیجات و پنیر پارمیزان به جای پیتزای آماده

یخمک-ماست کم چرب یخ زده، بستنی بدون چربی یا بستنی های صد در صد میوه ای به جای بستنی

نگران نباشید

اگر کوچولوی ژیمناستیک کار شما خیلی لگد می زند به این دلیل است که در حال امتحان کردن عضلات دست و پای خود است و الان زمانی است که باید کنترلی بر آن ها داشته باشد. خصوصا اگر حاملگی اولتان است، ممکن است دردها سنگین و شدید به نظر برسد اما هیچ گونه آسیبی برای شما در پی نخواهد داشت. برای این که کودکتان را آرام کنید از خوردن غذاهایی که باعث تحریک او میشوند پرهیز کنید. حتی می توانید برایش قصه بگویید یا آهنگ بخوانید و شکمتان را به آرامی بمالید تا او را آرام کنید.

بایدها و نبایدها

قبل از پخت هرنوع گوشت، چربیهای آشکار آن را جدا کنید. روغن و چربی که در سطح سوپ و آبگوشت ها قرار می گیرد را جدا کنید. به جای سرخ کردن غذاها آنها را کباب کنید یا آب پز و بخارپز کنید. برای تفت دادن غذاها از روغن زیتون استفاده کنید و از ماهی تابه های نچسب و یا ماهی تابه هایی استفاده کنید که به مقدار کمی روغن نیاز دارند. برای افزایش کلسیم شیر، پودر سرشیر خشک شده به آن بیفزایید و بیشت از فراورده های لبنی کم چرب یا معمولی استفاده کنید.

توصیه های مذهبی

جنین بعد از پنج ماهگی به بعد قادر است صداها را بشنود، بنابراین به خصوص از بعد پنج ماهگی، قرائت قران اثر بسزایی در روح و روان کودک دارد. اگر می خواهید که فرزندتان رنگ و روی خوب و زیبا داشته باشد به سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از  : روغن زیتون، روغن ماهی، کره، خیار، کاهو، کاسنی، کنگر، هویج، شیرخشت، زرشک و عناب. توصیه شده است که سوره "توحید" را هر روز 50 بار بعد از نماز صبح بخوانید و هر شب تسبیحات حضرت زهرا را پیش از خواب بخوانید

اینارو هم برای خودم نوشتم که جلوی چشمم باشه خندونک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

ساناز
12 فروردین 94 18:34
جالب بود ایشالله خدا حفظش کنه
مامانی
پاسخ
ممنون