علیرضای مامانعلیرضای مامان، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره
محمدرضای مامان محمدرضای مامان ، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره

منو جوجه هام

کوشولوی من

1394/1/14 18:20
نویسنده : مامانی
175 بازدید
اشتراک گذاری

پسر گلم داشتم الکی تو اینترنت میچرخیدم یه چیزایی پیدا کردم که به من و شما مربوطه گفتم بذارم اینجا که جفتمون ببینیم

نی نی بان: 23 هفته بارداری کار ساده‌ای نیست. می‌دانیم که لبخند بر لب دارید. 6 ماه است که باردار هستید. روزهای اول بارداری را به یاد می‌آورید چه روزهای سخت و پر استرسی بود. برگردید و یاد روزهای اول بارداریتان بیفتید احتمالا به آن روزها می‌خندید. امروز احساس می‌کنید همه روزهای سخت رفته و حالا شما در سراشیبی بارداری هستید هرچند که هنوز هم زایمان روزی که شما روی فرش قرمز راه خواهید رفت شما را می‌ترساند.

جنین نسبت به هفته‌های گذشته حسابی شیطنت می‌کند و دربرابر واکنش‌هایی که می‌بیند عکس العمل نشان می‌دهد. ‌‌‌‌او اگر صدای بلندی بشنود یا اینکه احساس کند کسی شکم مادرش را لمس می‌کند فوری واکنش نشان می‌دهد.

خب! این کوچولوی حساس با شنیدن صداها بالا می پرد یا لگد آنچنانی می‌زند تا نشان دهد که او هم توانایی اعمال قدرت دارد.

او شروع می‌کند به سکسکه، شما با هر بار سکسکه او انقباضاتی را حس خواهید کرد. چشم هایش رشد کافی را داشته است، اما عنبیه او هنوز رنگدانه های خود را ندارد. با این حال در این هفته چشم هایش باز می شود و او پلک می‌زند. خوب این هفته حس لامسه اش تکامل شده و منتظر شیطنت‌های بیشتری از او باشید. جنین شما تقریبا یک نوزاد واقعی است از این بعد رشد او هر روز تکامل بیشتری می‌یابد.

از آنجا که تغییرات زیادی در هفته 23 بارداری خود، مانند بسیاری از زنان دیگر می بینید، وزن بارداری یکی دیگر از گزینه ها است که احتمالا برای شما بسیار مهم است.

این وزن اضافی به رشد کودک کمک می‌کند و انرژی لازم را برای دوران شیردهی شما نیز فراهم می‌کند.

طبق آمار پزشکی، در هفته 23 بارداری بیشتر زنانی که وزن نرمال دارند، هفته‌ای 453 گرم بر وزن‌شان اضافه می‌شود. این اضافه وزن بارداری در طول سه ماه دوم و سوم بارداری رخ می‌دهد.

 

 

 

میزان کالری دریافتی:

 

  • سه ماه اول بارداری: پزشکان توصیه می‌کنند که میزان کالری مصرفی قبل از بارداری(2000 تا 2200) را ادامه دهید. اگر چه مقدار کالری مورد نیاز جنین در سه ماه اول بارداری کم است، احتیاج او برای مواد مغذی زیاد است.
  • سه ماه دوم بارداری: پزشکان پیشنهاد می‌کنند که 340 کالری در روز دریافت کنید که برابر با یک فنجان شیر بدون چربی و یک برش نان گندمی با 1 تا ½ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و 1 قاشق غذاخوری شیره انگور است.
  • سه ماه سوم بارداری: پزشکان 450 کالری در روز را پیشنهاد می‌کنند که برابر با یک فنجان ماست وانیلی کم چرب، ½ فنجان مخلوط میوه و 1/3 فنجان گرانولای کم چرب است.

niniweblog.com

آیا جنینم آجیل دوست دارد؟

برای بسیاری از زنان باردار این سوال مطرح است که مصرف آجیل در دوران بارداری و شیردهی چه تاثیراتی بر سلامت آن‌ها خواهد داشت. آیا مصرف بی‌قاعده آجیل، می‌تواند بر سلامت جنین یا نوزاد تاثیر بگذارد؟

 
 آیا مصرف بیش از اندازه آجیل سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اثری بر شیر او به عنوان مهم‌ترین منبع غذایی نوزاد دارد یا خیر. دکتر محمد هاشمی، متخصص رژیم درمانی در این باره توضیحاتی را به مخاطبان شهرزاد ارائه می‌کند. 
تکامل مغز کودک با آجیل 
 
اسید‌های چرب، روغن و مواد مغذی موجود در دانه‌های روغنی و مغزهای مختلف موجود در آجیل از جمله ضروری‌ترین موادغذایی برای تکامل مغز کودکان است. مغزهای موجود در آجیل علاوه بر تامین ویتامین‌های گروه B و E املاح معدنی و عناصر کمیابی حاوی موادی به نام پاریفارین هستند که می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش مقاومت بدن، بالا بردن توان سیستم دفاعی و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان شود. 
این نکته را جدی بگیرید
 
نتایج تحقیقات محققان نشان می‌دهد زنان بارداری که در طول دوران بارداری بیش از اندازه آجیل مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به آسم و برخی اختلال‌ها و بیماری‌های تنفسی را در نوزاد خود بالا می‌برند.
 
بر اساس تحقیق دانشمندان هلندی، ۵۰ درصد نوزادان مادرانی که در دوران بارداری به طور روزانه از آجیل یا فرآورده‌های به دست آمده ازآجیل بدون برنامه و بیش از اندازه مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به آسم در آن‌ها بالا‌تر است و این مسئله با علائم و نشانه‌هایی مانند خس خس سینه کودکان و تنگی نفس‌های شبانه در آن‌ها قابل تشخیص است. 
 
 کدام دانه روغنی برای کودکان مناسب نیست؟ 
 
یکی از دانه‌های روغنی که احتمال ابتلابه حساسیت را در کودکان بالا می‌برد، بادام زمینی است. از این رو خانواده‌ها باید مراقب باشند تا زمانی که مطمئن نیستند کودک‌شان به بادام زمینی و مشتقات آن حساسیت دارد یا خیر، در رژیم غذایی کودک خود بادام زمینی را نگنجانند و دست کم مقدار اندکی از این دانه روغنی را به کودک بدهند و به مرور در طول ماه میزان آن را افزایش دهند تا کودک از خواص بادام زمینی که حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و خاصیت ضدتب نیز دارد، بهره بگیرد.
توصیه‌ای برای خانم‌های باردار
 
دکتر محمد هاشمی درباره نیاز خانم‌های باردار و شیرده به آجیل معتقد است:‌ «بار‌ها در این باره تذکر داده‌ام که زنان باردار نباید تصور کنند که بعد از بارداری نیاز به مصرف دوبرابر غذا دارند.
 
آن‌ها تنها باید ۳۰۰ کیلوکالری به میزان کالری مصرفی خود اضافه کنند که در طول بارداری دچار اضافه وزن و چاقی نشوند و بعد از زایمان برای کاهش وزن به زحمت نیفتند.
 
بنابراین این گروه که زنان شیرده نیز شامل آن‌ها می‌شوند باید متناسب با کالری مورد نیاز روزانه‌شان، آجیل در برنامه غذایی خود قرار دهند و به شرط آن‌که استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت کنند می‌توانند هر روز آجیل بخورند بدون آنکه نگران اضافه وزن و ابتلا به مشکلات ناشی از آن باشند.
 
پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)